خواص بادام درختی برای کم خونی

Wiki Article



خود بادام ملین است و استفاده از آن، می‌ تواند دفع را بهبود ببخشد.

علت اصلی افسردگی سطح پایین سروتونین است. تریپتفون های موجود در این خوراکی، ترشح مواد شیمیایی را افزایش می دهد و در نتیجه با افسردگی مبارزه می کند.

از خاصیت آرام‌بخشی و تسکین درد بادام تلخ برای درمان درد عضلات و اسپاسم زانو هم استفاده می‌شود.

اگر دچار ریزش مو شده اید و یا موهایتان نازک شده است؛ علاوه بر مراجعه به پزشک با خوردن این دانه مغزی می توانید مشکلات موی سر خود را به سرعت رفع کنید.

ممکن است برخی افراد به انواع بادام از جمله بادام درختی حساسیت غذایی داشته باشند. این نوع از حساسیت بسیار خطرناک بوده و ممکن است با قطع شدن جریان تنفس به مرگ فرد منجر شود.

طبع تخمه آفتابگردان گرم است یا سرد و چه تاثیری بر بدن دارد؟

۶ کاربرد عالی جینسینگ و ۶ مزیت شگفت آنگیز آن برای سلامتی

بادام زمینی و کره بادام زمینی از آن دسته خوراکی‌های پرطرفدار و خوش طعمی محسوب می‌شود که به راحتی می‌تواند انرژی روزانه فرد را تامین کند البته در این بین افرادی هستند که رابطه خوبی با این خوراکی و کره آن ندارند و یا به آن حساسیت دارند و نمی‌توانند آن طور که باید لذت مصرف آن را ببرند.

مشکل این است که روغن‌های هیدروژنه چربی‌های مضری دارند که جایگزین چربی‌های سالم غشای سلولی می‌شوند و سبب التهاب خواهند شد.

مغزها و کره‌های آن‌ها منبع بسیار خوبی برای پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی هستند.

برای بادام تلخ خاصیت ضد سرطانی نیز ذکر شده اما این موضوع به اثبات قطعی نرسیده است.

ویتامین ‌های موجود در این خوراکی نیز به قرار زیر هستند:

همچنین فیتوسترول موجود در بادام‌ زمینی رشد سلو‌ل‌های سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات را کند کرده و حتی احتمال ??? ????? ????? ??? بروز سرطان ریه در افراد مستعد را کاهش می‌دهد.

یکی از مواردی را که می‌توان از آن به عنوان خواص بادام کوهی یاد کرد، استفاده از ساقه جوان و ایستای این درختچه در تهیه سبدهای دستی است. تهیه جایگاهی خاص برای نگه‌داری مرغ‌های خانگی در روستاها به کمک ساقه‌های مذکور نیز در گذشته مرسوم بوده است.

Report this wiki page